الاثنين، 9 يونيو 2008

<<(ياسمينه المسحوره)>>ياسمينه والهديه العجيبه

أول بوست بعد الانتهاء من زحمة الكليه ومشاغلها وبما أني بحب أوي اقرأ الروايات والقصص أوووم ايه بقي روحت
جايبه راويه جميله اوي من الادب الغربي المهم انا متعوده أقرا الروايات والقصص قبل ما أنام ومع أول فصل قريته
حصلت معايا حاجه غريبه أوي أول ما نمت شوفت كل أحداث الفصل اللي قريته في الحلم وانا نايمه بس شوفته
أيه بقي مصري بحت بأشخاصه وتفاصيله وكل حاجه!!!!!1 قولت يا واد طنش خالص واتكرر بقي معايا الحوار ده
مع كل فصل بقراه اووووووم ايه برضو قولت احكيلكو بقي الاحلام اللي انا قاعده احلمها ديه هموا انا مش هحلم
كده وخلاص.
علي فكره انا في الحلم بطلة القصه والاشخاص التانين اللي في القصه من عالم الواقع يعني مش بعيد تلاقوني مدخله
شخصيه في شخصيه منكو ولا حاجه يعني برضو مش بعيد تلاقو واحده مفروسه بتحكي ولا اابي ولا عم الحج
سوووو العجوز مشرفنا ولا حاجه ولا حتي وانا بى افيزيشين ولا اي حد من حبايبنا دول يعني توخو الحذر ومحدش
يتصدم يعني لو لاقي نفسه في احداث الحلم من حبايبي واصدقائي البلوجرويه كلهم.
واليكم ما حلمت بالتفصيل المتململل علي حلقات متتابعه متتاليه.
__________________________________________________________
الحلقه الاولي..........ياسمينه والهديه العجيبه
أتولدت ياسمين في حي راقي من أحياء القاهره اتولدت في جاردن ستي وكانت عييلة ياسمين ناس اغنيا جدا جدا ربنا فاتحها عليهم من الاخر يعني وكانو عيله راقيه كده خدم بقي وحشم والكلام ده كله بس الغريب بقي في العيله ديه علاقتهم الغريبه بعالم السحره والمشعوذين والعفاريت والحوارات ديه في وقت انتهي تقريبا تعامل الناس بالخرافات ديه كلها يا تري بقي ازاي هتاثر الحياه ديه علي حياة ياسمين .أول ماتولدت ياسمين كانت موجوده ساعتها الساحره اابي اللي كانت جايه من كوكبها ساعتها عشان تبارك لمامة ياسمين موناليزا هانم علي المولوده الجديده أول ما وصلت اابي علي طول
كانت ياسمين ساعتها بتعيط بطريقه غير عاديه شفقت اابي الساحره الطيبه علي موناليزا هانم لانها وقتها كانت تعباته جدا وقررت تهدي ياسمين هديه ومكانتش ابدا تقصد اابي انها تصيب ياسمين بلعنه ابدا ابدا انما كانت تقصد تديها هديه مش اكتر وكانت هدية اابي بتنجاني هي لعنة الطاعه يعني راحت رايحه اابي ناحيت ياسمين وقايللها من انهارده مش هتتعبي ماما موناليزا ابدا انتي هتكوني مطيعه علي طول يا ياسمين هتسمعي الكلام من غيرنقاش وراحت راشه عليها بودره
سحريه وقايللها دلوقتي بطلي عياط يا ياسمينه فراحت ياسمين مبطله علي طول وهنا بقي الصدمه اللي اتصدمت بيها موناليزا هانم وخدامتها ماهيناز(خدامه اسمها ماهينازهههههههه طيب)وطبعا معرفتش موناليزا هانم وماهيناز يفهمو اابي بشاعة اللي عملتو في ياسمين بس هي مكنش اصدها خالص حاجه وحشه كان قصدها تساعد موناليزا هانم
هنشوف بقي بعد كده مدي تأثير هدية اابي هانم بتنجاني في حياة ياسمين واللي هتخلي ياسمين ماشيه في طريق غريب هنعرفه بعدين.
__________________________________________
وسلام بقي عشان اقوم اكمل بقيت القصه وبعدين انام وبعدين احلم بيكو وبيها وبعدين احكيلكو بقي علي الحلم
سلاااااااااااااااااااام

هناك 40 تعليقًا:

Empress appy يقول...

كمل يا قمر ويا رب مطلعش شريره ولا لو انه مش بعيد عنى هههههههههههههههههه
ذيع يا فنان

HERO يقول...

ايه الاحلام اللي معمولة عمولة دي
هو في حلم تفصيل اليومين دول
ابقي شوفيلي اي حاجة في الحلم بقى ان شاء الله حتى العصاية السحرية بتاعة آبي
وسلميلي كتير على ماهيناز لما تشوفيها في الحلم باين عليها حلوة من اسمها كده

تحياتي

حاجات جوايا يقول...

ههههههههههههههههه
يااااااه هى الامتحانات أثرت عليكى للدرجة دى ؟؟؟؟؟؟؟
ههههههههههههه

بس بجد حلووووووة
وجميل طرف الخيط اللى مسكتيه ده لتكملة القصة
نامى يا قمر واحلمى واحكيلنا

تعرفى بس خليها فى سرك
انا كمان بحلم بالمدونين أوقات كتير وحاسة انى عارفاكوا كلكوا معرفة شخصية وعلى حسب معرفتى بكم بحلم بمواقف تشبهكم بس المشكلة انى أول ما بقوم بنسى كل حاجة ومش بفتكر الا لو جت سيرة زى دلوقت كده

أحلام سعيدة يا جميلة

سالى

wanna b a physician يقول...

ياعينى ساحره هى بقيت ساحره انا اعرف انها قائدة الكوكب طلعت ساحره
طيب اية البودره دى لو سمحتى نرشها على بابا مثلا يبقى مطيع ويعمل كل الللى عايزينه ههههههههههههههههههههههه

rtrcbh يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

أضحك الله سنك اختنا الكريمه بجد اسلوبك جميل

سوف انتظر بقية الفصول واتابعها ان شاء الله

وفقفكم الله والسلام عليكم

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

appy
*******
شريرة ايه يا جميل المهم انك معايا بقيت القصه منوراني ياابي متحرمش منك يا رب

سلام يا قمر

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

hero
*******
يا هيرو انا احلامي مش اي احلام طبعا وهتشوف بقية الحلقات وتحكم بنفسك

نورت يا هيرو والله
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

sally
*****
حبيبة هارتي من جوه يا سالي والله اما لاقيت المفتاح وارا التفاحه زي ماقولتيلي يا حياتي متحرمش منك
واذاكان علي الامتحانات اثرت والله خالص عليا وكويس اني لاقيت حد يحلم معايا بس ابقي افتكري الاحلام بقي

نورتيني يا سالي وشكراعلي كلامك الجميل ده والله
سلام يا جميل

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

wanna b a physician
*******************
لو عايز بودره بره علي باب المدونه عند دباديبو هتلاقي عندو شوال بودره سحريه مش حاجه تانيه خد اللي انت عايزه وادعيلي دي بودره مجربه مش اي كلام وهتشوف مدي تأثريها عليا في بقية الحلقات

نورت يا دكتور كالعاده

سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

د/أبويحيى وادم
***************
والله انا ليا الشرف ان حضرتك بتشرفني في البلوج ماشاء الله مثال التدين الصحيح اللي ولاهو تشدد ولا هوا افراط ربنا يجعلك عون لامة المسلمين وانا بقول الكلام ده لاني بلاحظ ردود حضرتك في المدونات ومتابعه موضوعات حضرتك ربنا يكرمك يا رب وسلامي ليحيي وادم

موناليزا يقول...

ههههههههههه والله عسل
واهى دى الاحلام ولا بلاش تعرفى انى انا كمان لو قريت رواية بحلم بيها
سكرة يافنانة والله حتى فى احلامك
فى انتظار الباقى

Mafrousa يقول...

ههههههههههههههههه
ده انتى طلعتى نمره يا ياسمينه
هههههههه لا نمرة ايه انتي طلعتى كل النمر

عارفه لو طلعتى مفروسه ساحره شريره حموتك
عارفه ممكن تطلعيها ايه
شششششششششش
الامير الامور اللى دايما بيطلع فى القصص
ههههههههههههههههه

على الزيبق يقول...

الدعوة لحظر الحزب الوطنى

لماذا لا نقوم بعمل حملة قومية من أجل حظر وحل ما يسمى بالحزب الوطنى
ولماذا لا نقوم برفع دعوى قضائية امام المحاكم المختصة
نتهم فيها الحزب الوطنى بأنه حزب يهدد الدستور ويعطل الدستور
وبأنه حزب يزور ارادة الشعب ويستغل ما لديه من سلطات ونفوذ من أجل البقاء فى الحكم لأجل غير مسمى


قد يقول قائل من الصعب أو من المستحيل أن يحدث هذا الأمر ومن المستحيل أن ننجح فى حظر الحزب الوطنى
وانا غرضى ليس حظر الحزب كأجراء قانونى .. وإن كان هذا ممكن .. ولكن غرضى هو مهاجمة هذا الحزب الفاسد الفاشى الفاشل المزور
مهاجمته قضائياً وشعبياً وإعلامياً
فلنتخيل سوياً هذا الخبر على صدر صفحات الجرائد وفى مقدمة النشرات الأخبارية
قوى حزبية وشعبية واعضاء معارضين بمجلس الشعب المصرى
يطالبون بحظر الحزب الوطنى الحاكم ومحاكمة اعضائه

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

monaliza
***********
ربنا يخليكي يا مون مون ونوريني كده دايما يا رب والله دانتي اللي سكره واستني هتشوفي احداث رهيبه والله

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

واحدة مفروسة
*************
ههههههههههه طب طلعت نمره رقم كام اوعي تكون 13أزعل والله
واصبري علي رزقك دانتي ليكي عندي ختت دور اوعي من وش المفروسه

نورتي يا حياتي

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

على الزيبق
***************
يا استاذ علي حرام عليك مش شايف اللي مكتوب فوق تخلي بالك احسن قمر صناعي يصورنا طب افرض اتصورنا دلوقت اروح في داهيه واخرج من الدنيا قبل حتي ماادخلها يعني ولا ايه
وبعدين فضيحة ايه اللي علي صفحات الجرايد هي الحكومه هتفضح نفسها !!!!!!!!!!طب ازاي
وبعدين انا ولاقوى حزبية وشعبية ولااعضاء معارضين بمجلس الشعب المصرى اعمل ايه بقي
معلش انا مقصدش حاجه والله بس مش معقول يعني الكلام اللي بتقوله انت كده يعني ماشي علي مثل العيار اللي ميصيبش يدوش
يالهويييي ده مش هيدوش ده هيصيبنا كلنا ان شاء الله
ومن خلال الرد هنا احب اقول انا ماليش اي ميول سياسيه ولا حكوميه ولا جرناليه ولا حزنيه وطنيه بيروكراتيه خالص
انا واحده يا دوبك لسه متخرجه وشاريه سكينه من واحده مفروسه عشان اشق بيها طريقي
واذا ناوي تعمل حاجه ربنا يعنيك بس لو كنت فاكر يعني اني ههتف واقول يبقي اتسندت علي حيطه مايله لاني ماليش في الحوارات ديه من اساسه
وتشكر علي مرورك
دانت حتي مكلفتش خاطرك وقولتيلي كلمتين يسرو خاطري علي البوست اللي بره في الهوا ده
سلام يا علي يا زيبق

Eldebug يقول...

هههههههههههه ... فكرة جامدة واللهى ... تصدقى انا كنت ناوى اقرا قصة رعب بس دلوقتى خلاص صرفت نظر ... انا مش ناقص ياختى يطلعلى فى الحلم ابو رجل مسلوخة ولا حاجة ... هاروح ادور بقى على قصص اطفال ... مستنين بقيت الاحلام ... سلااااام

Mafrousa يقول...

ساسمينو و الله يا بنتى انا رديت على التعليق
بس بقى ينوبك فى اختك ثواب اي مدونه تلروحي نزوريهم ابقى بصى لحسن اكون علقت عنم بالعليق بتاعك و الله بتحصل اصلي بعيد عنك ببقى مقسمه الشاشه ل 4 و بشتغل في الاربعه
ده اختك لااااسعه

Tamer Nabil Moussa يقول...

ههههههههههه

اشطة

قصة تجنن وبداية جميلة

وفى انتظار الجديد منك يافنانة


تحياتى

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

Eldebug
********
ههههههههههههههههههه تصدق ممكن فعلا يطلعلك ابو رجل مسلوخه
خليك فعلا في الاطفال والخيال العلمي اقصي حاجه تقراها
نورتني واستني بقي وشوف اللي هيحصلي في القصه
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

واحدة مفروسة
*************
ساسمينو ههههههههههه هوا انا بقي اسمي ساسمينو تصدقي حلو

وعنيا حاضراي مدونه هتلروحيا هههههههههههههههههههههههههههه هبص بصه كده عالتعليق الضايع ده
الا بالذمه تلروحي ديه جايباها منين
ههههههه
ولا يهمك يا مفروسه يا اوختشي
نورتي يا حبيبتي
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

Tamer Nabil
*************
استني الباقي هيبقي في حاجات غريبه وربنا
نورتني يا تامر

سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

Tamer Nabil
*************
استني الباقي هيبقي في حاجات غريبه وربنا
نورتني يا تامر

سلام

snohe يقول...

مدونتك جميله يا فنانه

dodda يقول...

اهم حاجه متحطيش الموبايل جنب راسك وهو بيشحن
مهيناز!!!!

انتى تنامى من هنا ورايح فى البانيو..

ههههههههه

كيكى عوووووو يقول...

هههههههههههههههههههههههههه...ادينى مستنية الجزء التانى...انا نجحت

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

snohe
******
متشكره اوي يا استاذ سنوهي علي مجاملك الجميله ديه

نورت يا فندم

سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

dodda
**********
يا الف اهلا وسهلا نورتيني يا دودا والله بس اقطع دراعي ان كونت فهمت حاجه هوا مين اللي رايح في البانيو سامحيني اصلي فهمي تقيل وبطئ هههههههههههه

وعموما متشكره اوي انك لبيتي الدعوه

سلام يا جميل

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

كيكي
*******
يا الف نهار ابيض يا الف مليون مبروك النجاح عقبالنا يا رب

منواراني يا مشرفاني بنجاحك كده دايما

سلام

Soooo يقول...

مش بعيد تلاقو واحده مفروسه بتحكي ولا اابي ولا عم الحج سوووو العجوز مشرفنا
---------
اوباااا
دخلنا في العوق
طب بنجيب في سيرة الناس ليه طيب
ها
ليه؟؟

ياستي انا اللي يجيلي الشرف انك تجيبي في القصه بتاعتك واللي باتوقع انك لو خدتي بالك من كام حاجه فيها هتبقى قصة حلوة

وبالتوفيق وربنا يكرمك ويسعدك دنيا وآخره

ملحوظه
لما تحكي حكايه .. قسميها لمقاطع .. وممكن يبقى الحوار فيها كل شخصيه في سطر بدل ماتبقى الحكايه كلها في بعضها
والله يكرمك ماتطلعينيش ساحر شرير زي اابي



سلامووووووووز

Empress appy يقول...

معلش بقى يا فنانه هرد على سوو اصله مش هيجبها لبر
سوووووووو سووووووووو

هو انا شريرة ماشى بص بقى كده باقى لك عندى غلطه واعمل احلى موضوع على الكوكب واقرى الحادثه وانت عارف انا بتلكك هههههههههههه

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

sooooo و appy
***********************
يا جماعه مينفعش كده انا عايزه اشوف دم ومعارك هههههههههههههه

ايه اللي بيحصل ده مش محترمين وجودي ولا ايه ههههههههههههه ربنا يكرمكو يا رب

سوووووووو
***********
متشكره انك لبيت الدعوه وهنفذ اللي قولتيلي عليه.
نورت يا سووووو ومتخافش مش هطلعك ساحر شرير .انا كنت في البورصه وسالت عليك قالولي جاي بس انا بقي كنت متأخره ومشيت بدري .

سلام



appy
*****
حبيبة قلبي من جواه علي فكره انا روحت البورصه وسالت عليكي وعلي سووو
وملقتكوش والله انا حظي وحش اني مش عارفه اشوفك وشوفت الصباغ وخيخه ومجموعة مدونين كتير ماشاء الله زي العسل والله وكان نفسي اشوفك بس مفيش نصيب بقي. وبعدين المدونه مدونتك والله وردي زي مانت عايزه وفي اي وقت وراكي ناس ياكلو الظلط علشانك انا جاي اهدي النفوس مش قصدي حاجه هههههههههه
نورتي يا قمر

أية الشقية الشعنونة يقول...

ربنا يستر يا كوكو
اوعى تحلمى بيها حلم وحش
انا همر عليك
اوعى انتى فاهمة
هههههههههههه
مدونتك جميلة ولذيذة خالص
ربنا يوفقك ويريحك من الفرسة يا رب
هههههههههههههههه
تحياتى

سنووايت يقول...

ههههههههههههه
خلصتي من الامتحانات بقي وهتلطعيه علينا يا فنانة
وسحر وشعوذةتحفة يا ياسمين :)

دعاء مواجهات يقول...

شكلنا هنستمتع معااكى اوى

بالاجازة

تعالى نورينى ياقمر


بيس

بنوتة يقول...

قصة حلوة وسكر

مستنية الباقى


دومتى بخير

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

أية الشقية الشعنونة
**********************
متخافيش مش هحلم بأي حد وحش خالص وانت تنوري يا ايه في اي وقت

وهستناكي تاني
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

سنووايت
********
يا سنو هو انتي لسه شوفتي حاجه هههههههههه
متشكره اوي يا سنو يا جميله ونورتيني والله.
سلام يا جميل

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

دعاء مواجهات
**************
ربنا يخليكي يا دعاء وحلا هكون عندك اهه.
نورتيني يا دودو
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

بنوتة
*****
ربنا يخليكي يا بنوته نورتيني

سلام