الخميس، 29 مايو 2008

<<< ( ABOOKARTONA )>>>>>

مشينا كتير.. تعبنا كتير..مشينا لحد ماتعبنا


أسكوتو مش أنا رحت حفلة التوقيع وأخدت وصفة المرواح ودي وصفه سهله الله الله ودي وصفه هايله الله الله


وطول الطريق ماشيا بحلم أما اشوف رحاب ابي هعمل أيه أما أشوف سو العجوز اللي كلمة السر كانت أبو كارتونه


وأول واحد كان ناسيها هوا ههههههههههههه أو لو شفت أي حد من الناس الجامده ديه اللي عرفتهم في دنيا الخيال


وخلاص هشوفهم في الحقيقه واليكم يا اخوالنا ما حدث:


من امبارح وانا قاعده بحلم بالرحله اه وربنا كنت عامله زي الطفله اللي رايحه رحله وقولت مش هروح لوحدي كلمت


صديقتي الصدوقه أمنيه مونتي بونبونتي وأتفقت معاها اننا ننزل تمام ونزلنا في حتت معاد اتقابلنا الساعه 4في عزالحر


بس مش مهم يلا بقي وربنا عمري ما عملتها المهم اتقابلنا وكانت وصفة سو باشا ان المكتبه فوق فلفله لوووووول


حلو أوي دي منطقتي يا أخوالنا دا انا بركب من هناك كل يوم المهم اما وصفلي قالي ان فلفله اول طلعت حرب من


ميدان التحرير متعرفوش بقي انا استزكيت وأفتكرتو فلفله اللي في 26يوليوعلي حسب وصف وانا بي افيزك


المهم نزلنا الاسعاف وكلي ثقه ورايحه ناحية فلفله اللي في اول الشارع هناك المهم ببص كده مفيش فلفله أروح


وأجي فين فلفله مفيش يا لهوي ي ي ي شالو فلفله !!!!!!!!!!!لاقيت راجل صاحب محل بقولو فين يا عمو فلفله


لوسمحت قالي فلفله قفل ؟؟يا خرابي قفل علي حظي هئ هئ هئ عااااااا هئ طيب يا عمو في مكتبه اسمها


عمرو بوك استورز !! قالي نعم عرفت بقي ان عمو ميعرفهاش الراجل لاقي وشي كعبر كده وقفل شفق في


حالي وقالي علي فكره في فلفله تاني يمكن هوا اللي انتي قصدك عليه قولتيله فين قالي في أخر طلعت حرب


ووصفلي الطريق ووروحنا ومشينا كتير..وتوهنا كتير ..ومشينا لحد ماتعبنا هههههههههه داحنا هيسنا تهيس


من الشمس والحر ووصلنا أخيرا الي المكان ولاقينا فلفله يا جدعان ولاقيت عمو كده واقف عالباب بقوله لو


سمحت مكتبة عم مكملتش الكلمه لاقيته فوق قولتله نعم راح باصصلي شزرا وقالي بقولك فووق خلاص يا عم


متزوئش وطلعط فوق ولا لاقيه زحمه ولا حاجه قولت يا واد طنش خالث واطلع يا ناس الاقيلكو ايه اتنين نازلين


من عالسلم ولاتنين دول بصولنا كده بصه غريبه ومريبه ما علينا طلعنا والمكتبه يالهوي هص هص في المدونين


فين الحفله فنانه مفروسه انا يا ناس انا هنا يا بشر ولا حياة لمن ينادي المهم لاقيت واحد واقف وسألت عالكتاب


وأشتريته وسالني ان كنت مدونه وقولتيلهم أسم المدونه وسألته عالناس وابي مجتش طيب أحمد الصباغ اللي عامل


أعلان بالحفله التانيه مجاش طيب سوووو العجوز قالولي سو لسه نازل يا نهار هوا ده الشخص اللي كان نازل عالسلم


طلع سوووووو يا نهار وأنا معرفش طيب يا جماعه هما رايحين فين كده قالولي هما طالعين علي البورصه يالهوي ي


البورصه يعملو ايه ف أمنيه شادتني وقالتلي البورصه ديه قهوه يا غبيه اه ه ه مانا عارفها طبعا طيب هي فين يا


جماعه فاتبرع الشخص المحترم واللي اسمه استاذ ابراهيم عادل صاحب مدونة أنا أنا واللي اتشرفت بمعرفته


المهم اتبرع انه يورينا الطريق لسه نازلين الشارع ولاقينا لسه سووو ماشي هوا والانسه اللي معاه صاحبة مدونه


جديده لسه ورايحين عالبورصه المهم قولنا لاستاذ ابراهيم شكرا احنا هنمشي ورا سوو اصله كان مميز أوي بالكسكته


اللي كان لابسها المهم مشينا لحد ماوصلنالهم وسوو بيلف واره كده فقولتيله لو سمحت أبو كرتونه أنه يعرفني


ابدا المهم في الاخر عرفني وعرفني علي البنوته اللي كانت معاه بس هو عرفنه ببعض بأسماء المدونات مش


أسماء الاشخاص يعني وبعدين سألته علي ابي قالي معرفش اذا كانت عالبورصه ولا لا قولتلهم خلاص هنمشي


وراكو لحد ما نوصل ونشوف هموت واشوف ابي وربنا المهم وصلنا وملقيناش حد أيه الحظ ده يا رب ماعلينا


بس لاقيت احمد الصباغ قاعد من بعييد شوفته وكان نفسي اقوله شكرا عالحفله الجامده بس يلا مش مهم بقي اكمنه هوا


اللي منوه المهم سووو كلم ابي وسألها جايه ولا لا وكانت الصدمه أنها مش جايه بس أنا كلمتها في التليفون وكنت فرحانه


جدا اني كلمتها والله صوتها ما شاء الله جميل جدا وحونين كده الله يسهلووووو يا أستاذ أسلام وسلمنا علي سوو


ومشينا ودي كانت تفاصيل اليوم زي ما طلبط مني أحكي واحده مفروسه والله أنا زعلانه وفرحانه وتعبانه وكل


حاجه في قلب بعضيها بس يلا ماليش نصيب أشوف حد ...........


الكتاب ماشاء الله جميل جدا هايل والبوستر بتاع الكتاب تحفه ماشاء الله يلا بقي أن شا الله ما حد حوش ورجعت أنا


وصحبتي نجرجر أذيال الهزيمه يا حسرتي عالمشوار يلا اللي طرقع اليوم كله من غير نتيجه يلا مش مهم


_____________________________________________________


خلاص يا عالم جالك الامتحان يا تارك المذاكره هئ هئ هئ عااا ااااااااااااااا أدعولي شكرا .سلام يا أخواني






هناك 27 تعليقًا:

wanna b a physician يقول...

ياخرابى بقا وانا بى افيزك
حلوه دى
بس انا مش روحت قبل كدا فانا كمان فاكره فلفلة ده
وانتى قولتيلى عرفتى المكان فقولت خلاص يا باشا تمام
عالعموم اسف يا فنانة انى مشيتك كتير شوية صغنين فدايا ياستى
وكمان انا كنت هاجى بس عملت حساب ان هيحصل كدا ومش هالاقى حد
عالعموم شدى حيلك فى المزاكرة ونشوفك فرصة تانية باذن الله

HERO يقول...

يعني لما انتوا من سكان اقاهرة وبيحصل فيكوا كده امال اللي من بره القاهرة ( زي حالاتي ) يعمل ايه ؟
وبعدين خيرها في غيرها ومسيرك ان شاء الله هتقابليهم

تحياتي

montyy bonbontyy يقول...

bgad kan yom zay el Fo0o0llll ....... bas isa ta2bly ay 7ad anty 3ayza tshofeh fe 7aflt toke3 tanya wa isa ykon manshorak 7aga ..... :D:D ...... thnx for this daaaaaaaaaaaayyyy.... :):)

عروسة ننوسة يقول...

معلش تعيشى وتاخدى غيرها...انا كمان كنت هناك وزى ما روحت زى ما رجعت للاسف مقدرتش اتعرف على اى حد هناك وكنت واقفة زى العبيطة لوحدى المرة الجاية نبقى نروح سوا....ربنا معاكى فى الامتحانات

غير معرف يقول...

hehehehehehhehh
tt3awad el mara el gaya
ma3lesh ba2a

غير معرف يقول...

السلام عليكم

اقول على الصدمة دى دا انا من اسيوط

اول مرة انزل القاهرة قلبتها فوق

على تحت ومتوهتش والكلام دة من ييجى

سبع سنين وكمان مكانش فى حد معايا يعنى

كنت لوحدى بس وصلت الهرم تالت يوم


شدى حيلك فى الامتحان ويارب يقف معاكى ومعانا

تتعوض الحفلة الجاية

تحياتى

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

wanna b a physician
********************

يعني قولت مش هتروح عشان عملت حساب محدش هيروح طيب قولي بلاش انصحني نصيحه لله عموما هوا المشي اللي مشيته مش همشيه تاني لمدة سنه لادام.
منور يا دكتور كالعاده
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

hero
*******
لا اللي من بره القاهره بقي يكون في عونهم ربنا وربنا ييسر وننتقابل كلنا ان شاء الله
نورت يا هيرو
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

مونتي بونبونتي
************
كان يوم فل اه ومتزعليش وهعوضهالك يا حياتي ان شاء الله.
نورتي يا موني
سلام مستنياكي

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

gannah
********
طيب قولي يا جنه وكنا اتقابلنا يلا بقي قدر الله وما شاء فعل تتعوض يا قمر ان شاء الله مرات جايه كتير
نورتي يا جنه
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

غير معرف
********
يالهويييييي هو المشوار ضحكك اوي كده هههههههههههههههههه طيب ربنا يضحكك كمان وكمان
نورت مهما كنت
سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

عرفة فاروق السيوطى ( الاديب العاشق)
**********************************
ماشاء الله يعني متهوتش ووصلت الهرم تالت يوم ههههههههههه
كويس والله
يلا تتعوض مرات تانيه ونتجمع كلنا علي خير ان شاء الله
اول زياره لحضرتك يا رب تتكرر
سلام

سنووايت يقول...

يااااااااا انا بردو قلت اكيد المرة دي مش هيبقيي فيه حد لانه كله راح اول مرة
تتعوض المرة الجاية بقي يا فنانة
بس شدي حيلك بقي في المتحانات خلينا نسمع اخبار حلوة قرييييييييييب

كيكى عوووووو يقول...

كويس انى مجتش ههههههههههههههههه.....الابو كرتونة ال هههههههههههههههه...انا فى اليوم دة كان عندى امتحانات...المرة الجاية وتعيشى وتاخدى غيرها....ربنا معاكى ياقمر فى الامتحانات...كلمة السر الجديدة لجنة رقم2

موناليزا يقول...

الجيات اكتر من الريحات وان شاء الله يكون فيه تجمع تانى وتشوفى كل اللى بتحبيهم
ركزى فى الامتحانات وشدى حيلك وان شاء الله بالنجاح الباهر

Tamer Nabil Moussa يقول...

هههههههه

بس كويس بقى انك عرفتى تروح وماراح تعبك فشوش

انتى لسة ما خلصتى امتحانات؟

ربنا يوفقك فيها


تحياتى

Mafrousa يقول...

هههههههههههههههههه
ههههههههههه
والله انتى شرحتى جميل جدا و لا كانى كنت معاكى وحاسه بالحر و المشى الكتير اللى فى وسط البلد
يعنى ماشفتيش غير سو الغجوز....ابودم شربات
طيب ما سالتيهوش على دراكولا هههههههههههه
و ابر الجميله طبعا يا بنتى لازم صوتها يبقى حونين ...ده احنا اصحابها هيه بتطلع الخرفان للى مش اصحابها هههههههههههههه

برافو عليك يا جميل
بس ليا سؤال ....إشمعنى أبوكرتونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Empress appy يقول...

زعلانه اني مش شوفتك بس انتى عرفتني الطريق بقى الخميس الجاي ممكت اشوفك سعيده بمكالمنك هالص يا قمر

حاجات جوايا يقول...

يللا يا قمر معلش تتعوض ان شاء الله
خيرها فى غيرها
وان شاء الله المرة الجاية تلاقى كل اللى بتحبيهم

ربنا معاكى فى امتحاناتك
يوفقك وينجحك وترجعيلنا بالسلامة ان شاء الله

سلام يا حبيبتى

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

سنووايت
**********
هتتعوض ان شاء الله يا حبيبة قلبي ويا رب اشوفك علي خير نورتي يا سنو كعادتك
سلام يا جميل

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

كيكي
*****
مش عاجبك ابو كرتونه ليه يا كيكي دا حتي اسم عاطفي خالص
نورتي يا كيكي وربنا معاكي

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

monaliza
***********
ربنا يخليكي ليا يا موناليزا هركز حاضر ويا رب يبقي فيه تجمع واشوفك
يا حبيبيتي
نورتيني بجد
سلام يا جميل

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

Tamer Nabil
***********
ربنا يكرمك نورتني يا تامر

سلام

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

واحده مفروسه
**************
اشمعنه ابو كرتونه ممممممممممممممم
معرفش بس هوا كلمة سر لابئس منها
اهي كلمه تأدي الغرض وخلاص يا مفروسه
ولونها يعني اما قولتها لسوووو معرفهاش
بس هغيرها لو اتجمعنا تاني

اي خدمه يا ستي شرحتلك اههو
عدي الجمايل يا مفروسه يا اوختشي
نورتيني يا حبيبتي
سلام يا جميل

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

appy
*********
انا والله اللي سعيده جدا جدا اني سمعت صوتك والله هحاول اجي ربنا يكرمك يا رب يا قمر
نورتي مدونتي المتواضعه يا اابي
سلام يا قمر

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

سالي
****
ربنا يخليكي ليا يا سالي يا جميله والله انتي
يارب نتجمع وتبقي معانا
نورتيني يا سالي
سلام يا جميل