الاثنين، 10 نوفمبر 2008

ناري نارييين ناري من جمالووو



ناري نارين قلبي ايه جرالوو ..جابسي هوري مولاكااه ..جادو ميساري ساري نااااااااه ..ناريييييي نارينننننننن

ايه مستغربين ليه يعني اكمني بغني هندي اومال لوعرفتو داه انا دلوقتي بغني هندي واتكلم هندي واولع بخور هندي واشرب تمر هندي وعندي تجربه هنديه فظييييييييعه مريعه وكل ليه وبسبب ايه !!!!!!!!!!

هقولوكو,,,, بقي انا بقي بالصلاه عالنبي كده بشتغل في شركه لحد هنا سليم مفيهاش حاجه عادي يعني ماكل البشر بتشتغلو في شركات عادي يعني ايه المشكله مشكلتي بقي انا زمايلي في الشركه انترنشاونال زمايل برضو ايه المشكله.. استنو بس عليا مهو انا زمايلي من سيرلانكا وتيلاند والعراق والاردن وسوريا ولبنان والهند ... ايه المشكله بقي ... مهو المصيبه مش في حد فيهم غيييير الهنووووووووووووود

ومن اول يوم اشتغلت في الشركه وانا بعاني منهم والله أمشي في الكونيدور اسمع(خوب صورت - مي اب كب نهي بو لون قا- مادوري-كياسي)وقلت يا واد طنث خالص وامشي وخلاص . اجي ادخل الاداره اسمع(صباه الخير هندي-نيودياهي -انتي هندي وانا هندي) اجي ادخل القسم الاقي المصمم الهندي مسبلي ومتنحلي وانا مش عارفه فيه ايه يجي المهندس الهندي يشيك عالشغل قبل ما ينزل المكنه اسأله ايه رأيك في التصميم يقولي التصميم مووون اقوله ايه يقولي قمر ديزاين قمر اجي انزل عشان اروح الاقي اتوبيس الهنود كلهم مطلعين نصهم من شباك الاتوبيس وبيعملولي باي وبيضحكوا شكلي بقي وحش في الشركه من عمايلهم ديه وبعدين ايه يادي النيله عليا وعلي سنينيني يعني معجبيني يطلعو من الهند يعني البنانين والسورين عدمو خلاص من الشركه ايه الحظ الهباب ده . وفضلت علي الحال ده كتتييير لحد ما المصمم اللي معايا في القسم لاقيته جاي يكلمني هندي ويقولي شام خير انا تنحت وقولتيله نعم لاقيته كررها تاني شام خير وبيتكلم بصقه اوي وعشم غريب وانا متنحه برضو وبعدين اما زهق لاقتيته بيقولي ايه انتي مش افهم هندي ولا ايه انتا مش هندي هزيت راسي بالنفي وقولتيله لا يا خويا والنبي انا ما هندي انا مصري لاقيته قالي ازاي انتي مصري المصنع كله مفكر انتا هندي قولتيله ليه ان شاء الله اتاري الواد الغلابان وزمايله يا عيني مفكرني هنديه اكمني عندي حسنه الهنود في وشي والحسنه اللي في وشي طبيعي والمصحف الشريف وهما مفكرين انا عاملاها ولاني كمان سمرا مديه علي هندي شويه وهما يا عيني كان مفكرين اني هنديه او ليا اصول هنديه وعملو معايا الواجب تمام صياتوني في المصنع كله والله لحد هنا عادي مش مشكله المصيبه بقي في ايه المصيبه في يوم لاقيت الواد رامش الهندي جاي يقولي انا عايز اكون يور بوي فرند انا تنحت شوتين كده وبعدين قولت اكملها هزار وقولتيله بس انا مسلمه وانت مجوسي يا خويا يعني مينفعش لاقيت الواد بصلي ومستغرب اوي كده عادي يعني احنا كلنا انسان 8*&&*%$#@#@#@$#@!##$%$%!!!!!!!! دي حالتي يا جماعه وانا بسمع وروحت قيلاله نعععععععععععععععععم يا روح ماما كلنا انسان ازاي ياد مش انا يلا اصحي من قلت المصرين الجدعان الكمل ياض في البلد ابص لواحد هندي امشي يلاه من هنا احسن بضهر ايدي هرزعك قلم خدامين افوءك ياض وكمان مجوسي امشي يا بن التيييييييييت من هنا وبصيت واريا لاقيت زمايلي ميتين علي روحهم من الضحك وبيقولولي اهي ردحت يالبلدي بنت صلتح باشا

ومن هنا نطلع بأيه يا قماميييييييير العرسان الهندي بيكترو عليا اعملو حاجه يا مصرييييييييين الاغرئات من كل ناحيه مش هسيبك ابدا يا مصر مها يكووووووووون مهما يكووووووووووون

يلا بقي

مي اب كب نهي بو لون قاااااااااااااااااااااا

هناك 26 تعليقًا:

wanna b a physician يقول...

الاول هييييييييييييه
مش اول عريس لا اول تعليق هههههههههه
اصل انا مش باحب الهنود معلش عارفه لو كنتى كوريه صينيه كدا كان ماشى انما هنديه يا نهاااااااااار
سلام الحق انفد بجلدى انا مش ناقص فيل يدوس عليا انا اصل قربت اختفى لوحدى

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

ااااااااه ماأنا نسيت اقوللك يا دكتور احمد مانا هنديه وليا جزورمن كوريا ومراط عمت ابن خالة جوز خالتي من الصين يعني مش بعيد يعني
عموما متقلقش المسائل المعقده ديه نحلها بعديييييين
هييييييييييه
عرييس يا بووووووووووووي

Mafrousa يقول...

هههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههه
حلو الاعلان بتاع اريد عريسا بالهندي ده
ههههههههههههههههههه
انا لو منك اتفرس
هههههههههههههههه
انتى حكايه و روايه
اما عن الحسنة؟؟؟ ههههههههه
فخليها
يمكن يكون يا اختى نصيبك مع مهراجا هندي مسلم
و تتزفى على فيل
ههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههه
حموت من الضحك
معلش روحي شركة تانيه كلها ناس ملونة
مش ابيض و اسود
هههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههه

يوميات فنانه مفروسه جداا يقول...

مفروسه
******
ايه ده
لا يا ماما لااااااااااا
من قلت العرسان المصرين ولا ايه
ها ها ها ها
ده طوابير تحت ادام بوابة البيت مش عارفه امشيهيم
ده حرقو الجرس خلا يا امي
انا انا يبقي قصدي اريد عريس
كلا البته
---------------
الا يختشي بيني وبينك كده معندكيش عريس يقدس الحياه الزوجيه
يا كثوفي منك
يلا
علي طول فئساني كده

Empress appy يقول...

ايه ده انتى طلعتى قريبه اميتابشناب يا ياسمين
اه ياكدابه علشان كده بتعرفى ترسمي ههههههههههههههههههه

بجد موت من الضحك يا بنت صلطح بابا
الا والله كله بيقلب يا بنتى فى المواقف دي متعرفيش قلبه الصلطحه دي ليه ههههههههه

Mony يقول...

هههههههههههههه

دمك سكر و الله
اول مرة ازوك

و مش الاخيرة انشاء الله




و ايه يعني
كلنا انسان
ههههههههههه
طيب ماتخسريش المعجبين دول
اهه عاملينلك جو رضه

فاتيما يقول...

إيه دا
هما الأخوة الهنود دول مبيفهموش و كمان مبيشفوش؟؟!!!
دنتى يا بنتى جمالك عربى بحت و مالوش دعوة بالهنود خالص
و سمرة شوية دا إيه أنا مشفتش سمار خالص ...
بس طبعا المعاكسة دى أمر واقع
لأنك يا جميل زى القمر و اللى ما يشوفش من الغربال بقى ...
الحق مش عليهم بصراحة
الحق على الشباب المصرى اللى نظره بقى شيش بيش خالص
أنا فطست على روحى من الضحك
و فرحانة قوى إنك رجعتى تداومى على الكتابة فى المدونة
سلامى لماما جامد قوى عشان دعواتها و دعواتكم كلها ربنا بيستجيبلها و الحال بيتحسن أهو و همسك شغل قريب خالص يا فنونة ...
تحياتى و حبى يا حبيبتى

emey يقول...

المدونة جميلة وعجبانى بس عايزة اساْلك انتى عاملة الساعة ازاى رجاء زيارتى والرد

emey يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
الـسـيـدة نـون يقول...

انتى يا بت بتشتغلى فين علشان يبقى معاكى كل هذه الجنسيات المختلفة من البلاد العربية الشقيقة والغير شقيقة


وبعدين مالهم الهنود
على الاقل تضمنى ان العيال يطلعوا بشعر اسود ناعم غزير كموج البحر
بدون استخدام لاكتويل اى لايك ايت


وبعدين تعالى هنا
الواد بصلى بصقة وكله عشم

بصقة!!!!!!!!!!!!!
بصقة برضه يا متعلمة يا بتاعة المدارس

يا بت اسمها بثقة

انتى عارفة يعنى ايه بصقة
يعنى تفة ولا مؤاخذة
يعنى لو حد قال بصقت على فلان
يعنى تفيت عليه

الله يعمر بيوتكم
هتودوا اللغة العربية فى 60 داهية

وبعدين ايه مراط عمت دى
اسمها مرات عمة

انا بتشل لما بشوف غلطة املائية

ماهو ليه حق يفتكرك هندية
اكيد اقرا بوستاتك
وعرف انك مالكيش فى العربى
قال بس
تبقى هندية بنت هندية


وبعدين تعالى هنا تانى
تعالى قربى هنا

مالقتيش غيرى اللى عايزة تتعلمى منها

عايزة تتعلمى ايه يا بت
عايزة تتعلمى الخيخنة ولا ايه؟


بصى من الاخر كدة
انا لو منك اكسب فى الهندى ده ثواب وامسلمه هو اللى خلفوه
وبعدين انتى حرة بقى
تتجوزيه
تموتيه
ترحليه على بلده
لكى مطلق الحرية بعد كدة


وبعدين ان فاتك الهندى مش هايجيلك المصرى يا خايبة
اللى اكبر منك مش لاقيين ولا هندى ولا مصرى ولا ديك رومى حتى
ماتضيعيش الفرصة من ايدك يا مفروسة

سلام
اختك خيخة

موناليزا يقول...

وماله الهندى ياسمسومة
بدل شارى وايه المانع
تعرفى انتى اول ماتوافقى عليه مش هتلاحقى بقى على المصريين
شهامة ولاد البلد بقى هتطلع وهيقولوا لااااا بنت بلدنا ماتطلعش بره ابدا
ولو عملوا اندال ومحدش جه يبقى كسبنا واحد هندى وممكن نديله الجنسية عادى
انتى عارفة اى حد يقعد عندنا شوية بيبقى مصرى بالفطرة
وبدل ماتتزفى على فيل هتتزفى فى توك توك
ههههههههه

د/ رامي شهاب الدين يقول...

أنا برده الناس أحيانا بتستكتر عليا إنى أكون مصرى

إللى يخلينى إيطالى مرة .. وإللى يخلينى إيرانى مرة .. عدوى فى البلد دى ولا إيه؟ ههههههه


بس حلوة كلنا إنسان دى .. شكله بيسمع لسميرة سعيدة كتير

عموما المصرى أو المصرية معروفين على مستوى العالم إنهم كفاءة .. وتحيا مصر كوول

دمتى بكل خير .. تحياتى

رئـــــيسـة حزب الأحلام يقول...

هندى هندى يس نلاقيه
تخيلى فكرة الهندى دة
اهو الواحد يغير مناظر
ازيك ياجميل وحشانى

dr.lecter يقول...

انا والله متعاطف مع المصمم اللي انت احرجتيه هو وزمايله الله يكون في عونهم

تلاقيه هج علي بلدهم مره تانيه وحلف ماهو راجع مصر

والله احنا كلنا ولاد عالم واحد وكلنا انسان ههههههه

Z_Diva يقول...

bgad ana hmout meld7k yabnty asln :D

swa2 melhindy wala mnik walla melnas elly 3mla comments, we 3la rashm 5o5az :D

sba7 eldya3

we nahy nahy
bas inty erda, y3ny 3shan m3aky kam hndy wenty fe masr la2ty elkm klma dol, wana elly a3da fe mostnka3 hnoud hna, m3rftesh 3;er nahy nahy, ktny 5eba :D

غير معرف يقول...

يا بنت الذينا
يا بنت الذينا
يا بنت الذينا

ايه ده؟؟ رهيبة بجد انتييا تحفة ضحكتيني حبة كتير وانا ماكانش ليا نفس

هنديكو؟؟ هههههههههه
هما يهبوا بعض
آه

نياهاهاهاهاها

لألألألألأ انا ما اقدرش ع الجو الجامد ده
عموما مالتي مهبه مني هالتي مندي كاتشي فالشي ،،،، ماشي؟؟

ما تنسيش بأه

سلام

مها ميهوووو

كراكيب يقول...

هههههههههههههههههههههههه
يا تحححححححفة
وانا اقول ما شاء الله عليها وحافظة كمان الكلمات الهندي
"ناري نارين قلبي ايه جرالوو ..جابسي هوري مولاكااه ..جادو ميساري ساري"

يا بنت الإيه يا لذينا يا تححححفة

انتي اصلك تلاقيكي عاملة الحسنة دي قاصدة فعلا وبتاخدي حمامات شمس علشان تسمري وكل يوم بتعدي بقى من قدامهم
وبتغني
واللا قولي ميين مين ميييين بيغسل هدمتك

ايييييييوة انا عارفة الحركات دي بقى مش عليييييييينا
طمعانة بقى في زيارة للهند وجو سياحة وكدة

عااااسااااال يا ياسمين عااااسااااال

miro el niro kwaniro

Me, myself, and her يقول...

طيب دي خبرة منيحة في اللغة الهندية هههه

سعيدة بيكي ... مش عشان انك مفروسة ههه انما عشان فنانة

صديقتك ايضا فنانة وتسعدني زيارتك لي في أي وقت

حاجات جوايا يقول...

هههههههههههههه
عسولة انتى يا ياسمين
بس ماله الهندى ده انتى هتتهرى أغانى طول اليوم ههههههههه

كل سنة وانتى طيبة يا حبيبتى

عيد سعيد عليكى وعلى أسرتك الكريمة بإذن الله

مررتلك تاج العيد .. منتظرة قدومك لاستلامه

سالى

فاتيما يقول...

يا سمينا
إنت زوغت مننا فين يا جميل
أوعى تكونى روحتى الهند ؟!!!
مروحتيش ؟
طييييييييييب
أنا قولت أعدى أسلم و اقولك كل سنة و إنتى طيبة يا حبيبتى
و عيد سعيد عليك إنتى و كل احبابك
تحياتى و سلامى الجامد لماما
و بوسة على خدك يا قمر
تحياتى من قلب قلبى

wanna b a physician يقول...

كل سنة وانتى طيبة يا فرسانى
عيد سعيد عليكى يارب
وتلاقى بقا عريس ما يكونش هندى ههههههههههههه

فتوح أبو المفاتيح يقول...

ههههههه

هندي
حلو جدا
ياشيخة ومالهم الهنود

على فكرة انا حسيت انه كمان شوية
هنلاقي رقص وغنى هندي وحد بينطخ بالنار
ما هو فيلم هندي بقا
بس خير

اهل مصر بيحيوكي
وبيقولوك مصر لسا محتاجالك
بالهندي برضه
خير خير خير

انا سعيد جدا لردحك للأخ راما الهندي

اهو ياخد على دماغه ويتلعم القدب
مش جاي مصر عندنا عشان يبصبص
باااد بوي

ربنا معاكي

وكل عام وانت بخير
:)

أحساس لسه حى...كلام من جوه روح لكل روح يقول...

عزيزتى
كل سنة وانتى طيبة وعيد سعيد عليكى وعلى كل حبايبك يا رب

ما الهنود فيهم مسلميين كتير متقلقيش

وكمان الهنود دول مصايب يعنى انتى شبهك هندى يعنى منك عندهم كتير اوى ايه الطفاسة دى


ده المفروض اللى يحفوا وراكى اللبنانيين والسوريين والمصريين

هما ابتدوا يحفوا ولا لسه

اقولك ابعدى عن الشركة وعرسانها

تحياتى
سلام

مواطن مصري يقول...

هههههههههههههههههههه
بوست يجننن و فاكرني هندي الهندوة قادمين
ههههههههههههههههههههههههههه

Mafrousa يقول...

اين انتى يا فنانة
يارب تكوني بخير و سلامة يارب
و كل سنة و انتى طيبة و بخير و ان شاء الله السنة اللى جايه تكونى
رضيتى و تعطفتى و تكرمتى على المتكومين تحت البيت و حارقين الجرس
ههههههههههههههههههههههههههه
اظهلر و بان عليك الامان
ما تخافيش يا فنانه مش حنعضك و الشتا دخل و كله لابس شرابات
ههههههههههههههههههه
سلام

غير معرف يقول...

ياحياتى والنعمة انتى حتة عسل

بجد انا اعدت اضحك اوى اوى
دى اول مرة ادخل مدونتك حلوة اوى بجد مدونتك وافكارك جامدة اوى

على فكرة انا برضة جالى عريس هندى
لما كنت فى السعودية كان فى واحد هندى بيبع ذرة امريكى الذرة اللى لونة اصفر دة والللى بيسلقوة المهم الوالد الهندى دة كنت ديما لما اروح السوبر ماركت اول مادخل من بابا السوبر ماركت يبصلى ويضحكلى احلى ابتسامة وكل مرة لما اجى اشترى من عندة يعزم علية بعير هدية ويعد يتكلم هندى مع نفسة
فكرتينى والله كانت ايام

انا مش عارفة ياختى هنصبر على اغرائات العرسان الهندين
فين المصرين

مع تحياتى يافنانة يامفروسة
بتمناللك كل خير

مع تحياتى ويلا
www.wella1.jeeran.com